Het belang van een sterk merk

Vindbaarheid in zoekmachines is een onderdeel uit de klantreis. De eerste confrontatie met jouw merk is er daar ook ééntje van. Dat is de reden waarom Rosalie, brandingsexpert, is aangesloten bij COSEO. Omdat wij het belang inzien van kloppende visuele representatie, is de branding van COSEO daarom ontwikkeld door Rosalie. In deze blog licht zij graag wat meer achtergrondinformatie over branding in zijn algemeenheid en COSEO specifiek als merk uit.

Het belang van een sterk merk

Start je met het designen van een merk, dan staat een marktonderzoek voorop. Hoe vaak gebeurt het (zelfs tegenwoordig) nog, dat je een logo ziet van een bedrijf vormgegeven in bepaalde kleuren en elementen, wat totaal niet past bij het product of de dienst die ze aanbieden? Die kleuren worden soms ook toegepast op de rest van de uitingen, maar echt eenheid is er niet echt. Omdat nog maar niet te spreken over de fysieke (kantoor of winkel) locatie van vele bedrijven, die ook niet aansluit bij het merk en dus de klantreis (maar die bewaren we voor een volgende keer 😊). Een onderzoek naar concurrentie en doelgroep is dus startpunt.

Zie je COSEO, dan zie je oranje, navy en lila. Samen vormen zij een opvallend en toch evenwichtig geheel. De gekozen kleuren matchen deze kernwaarden en zorgen - in combinatie met de gekozen lettertypes voor deze associaties. Oranje straalt energie en enthousiasme uit en trekt de aandacht, terwijl blauw staat voor betrouwbaarheid. Lila voegt een vleugje creativiteit en originaliteit toe aan het palet. Deze kleuren zijn zorgvuldig gekozen om de boodschap van COSEO kracht bij te zetten: we zijn betrouwbaar, maar ook creatief en energiek.

Een ander belangrijk aspect van een merkontwerp zijn de lettertypes. De passende fonts bij COSEo zijn modern en strak, maar toch vriendelijk en toegankelijk. Er is dus gekozen voor een lettertype zonder schreef, wat ervoor zorgt dat uitingen van COSEO op een duidelijke en makkelijke manier leesbaar zijn, wat essentieel is voor bedrijven die zich bezighouden met wat complexere zaken zoals zoekmachineoptimalisatie.

Bovenstaand is uitgelegd hoe we tot het logo en de kleuren van COSEO zijn gekomen. Uiteraard bestaat een complete branding, verweven in een Brand Book, uit véél meer elementen dan dat. Door te kiezen voor een sterke branding, kun je je als bedrijf onderscheiden van concurrentie én de doelgroep aantrekken die je passend is bij jouw product of dienst. Ben je hier nieuwsgierig naar? Neem contact op met Rosalie via info@doorrosalie.nl of 06431715431! Check inspiratie hier.